PowerParkista löytyy 7 vuoristorataa, joka on vain yhden vähemmän, kuin johtavalla puistolla, Linnanmäellä. Skaala vuoristoradoissa on laaja, sillä puistossa on ihan pienille suunnattua, kuin myös hurjempaa menoa vaativille olevia. Ajokokemukset radoilla ovat myös varsin erityyppisiä, sillä laite joka näyttää ulkoapäin varsin hauskalta, saattaakin antaa aivan kamalat kyydit. Tässä siis minun mielipiteeni PowerParkin vuoristoratojen paremmuusjärjestyksestä.
7. Mine Train
Viimeiselle sijalle päätyi lasten suosikki Mine Train. Pienemmille huvittelijoille suunnattu rata on ihan okei, mutta itse tykkään Särkänniemen pienemmästä Vauhtimadosta edemmän.
6. Neo’s Twister
Isoista radoista ehdottomasti huonoin on Neo’s Twister. Tämä pyörivävaunuinen tekele näyttää hauskalta mutta on aivan liian repivä. Välillä vaunu saattaa pyöriä yllättävänkin kovaa, joka hieman pelastaa muuten epämiellyttävää kyytiä.
5. Joyride
Joyride oli PowerParkin ensimmäinen vuoristorata ja on oikein oiva koko perheen ajelu. Laite tarjoaa aika tasapaksun ajon, ilman mitään suurempia kohokohtia.
4. Pitts Special
Kun Pitts Special valmistui, oli odotukset korkealla ja kuvittelin, että tämä voisi jopa päihittää Junkerin, mutta toisin kävi. Vuoristoradan nostomäki, sitä seuraava alamäki ja erikoinen kiemura sen jälkeen on laitteen parasta antia mutta loppu rata on harmiksi tärisevää menoa karting-radan yllä.
3. Cobra
Vekoman Boomerang-mallin vuoristorataa on valmistettu jo 80-luvun alusta ja niitä on kritisoitu huonosta ajokokemuksesta. PowerParkin versiossa on uudemman tyypin vaunut ja edistyneemmät jarrut, joten tässä ajelu on paljon mukavampaa kuin vastaavissa.
2. Thunderbird
Maailman pohjoisin puuvuoristorata Thunderbird yltää kakkossijalle. Ajelussa riittää vauhtia ja ensimmäinen alamäki yllättää aina, varsinkin takapenkissä istuessa.
1. Junker
Ykkössijaa kantaa kunniakkaasti Junker, jonka edelle suomen radoista kiilaa ainoastaan Linnanmäen Taiga.